tisdag 17 mars 2009

Pulverdiet vs Viktväktare


Ältandets tid är inte över. Jag håller på att överlägga med mig själv och har inte riktigt bestämt mig. Ska jag satsa på att gå ned i vikt? Om jag satsar ska jag då köra viktväktare eller vara rå och köra en pulverdiet? Skulle jag klara pulver? Jag tycker att det är skitsvårt just nu och är ganska fixerad vid belöningar a la mat, godsaker och inte minst vin.
Fördelen med viktväktarmetoden:
1. Jag går ned sakta men säkert om jag håller mig till planen 6 dagar i veckan.
2. Jag får äta vad jag vill en dag i veckan.
3. Jag kan leva ganska normalt, ingen behöver märka att jag bantar.
Nackdelar
1. Jag tänjer gärna på den där ätardagen. Ofta blir det extra på fredagkvällen och på söndagen också.

Fördelen med pulver:
1. Man går ned i rasande tempo, tror jag
2. Finns inget tankeutrymme för något annat, det går inte att låta något slinka ner..
3. Motivationen kanske kommer?
Nackdelar
1. Det märks att jag bantar! Mannen kommer tycka att jag är galen, likså barnen!
2. Hur fixar man att vara social på bara pulver?
3. Kan man verkligen träna?

Inga kommentarer: