lördag 7 mars 2009

Nääe! Är det sant?

Lördag. Vilket betyder att jag är himla snäll mot mig själv och jag började redan igår...Vi har underbara släktingar som igår hämtade barnen och behöll dem ända fram till lunch idag. Förstå ! En helkväll-natt-morgon utan "mamma, mamma!" Mycket mys blev det och vin,mat och gott. När vi fick tillbaka våra sötnosar blev det också en thailunch på stan, säkert inte heller helt ok ur dietsynpunkt.
Så till saken; vi var idag - senare på kvällen- hos goda vänner som är värsta träningsfreaken. De hade köpt en våg som avancerat räknade ut fettmängd, muskelmassa, benmassa och vikt såklart. Glad i hågen ställde jag mig på den, i allas åsyn dessutom (modigt eller korkat?) 69 kg!!! Sextionio kilo - jag höll på att svimma, och en fettmängd på 30 procent.
Visst jag hade på mig ett par stora "workermodell" jeans och stort bälte. Men jag dog nästan, vad sjutton hände? Tänk om min våg härhemma inte stämmer?
Jag får väl ta nya tag, men det värsta är att jag åker bort ons-fredag och bor på hotell, massor av drinktillfällen, mingel, goda middagar, fikor hit och dit. Samma veckan därpå..

1 kommentar:

Viktdrottningen - Anna Malmborg sa...

Det bästa är att utgå från en och samma våg! :)

Kram!