söndag 8 mars 2009

Svält eller frosseri?


Tappade lite motivation av den där fåniga viktincidenten. Löjigt? Ja!!! Men kanske också mänskligt. I vilket fall så har jag idag tagit en rejäl paus under helgen från dieten. Det bidde tårta på ett kalas idag, samt vin till middagen och glass till dessert.
Men till det positiva- jag gav mig ut i regnblasket på en joggingur idag! Jag knäppte min vanliga runda på 7-8 km trots att motivationen och lusten var på minus- och ja, det var skiiiitjobbigt och den där vanliga euforin infann sig aldrig.
Tror att jag får tänka mycket på mitt beteende denna veckan, måste hitta tillbaka till ett gott flow för att fortsätta den viktnedgång som faktiskt är möjlig! Kanske att jag safear med ett inköp av dietpulver inför jobbresan?

Imorgon
Cykla till jobbet 1,2 mil. Fika m. macka (möte- svårt att slingra undan mackan om man har så dålig motivation nu) soppa till lunch, ta med keso till jobbet för mellanmål. Kvällsmat: havregrynsgröt?

Ps. Boktips (ett lån från våra träningsfreaksvänner tillika läkare) "Salvekvick och kvacksalveri : alternativmedicinen under luppen" där många populära alternativmetoder traschas av författarna...Intressant läsning!

Inga kommentarer: