tisdag 1 augusti 2017

Augusti och nya tag

Länge sedan jag behövde bloggen, men nu är det dags igen.
Jag har haft ett år av ganska bekväma dagar, jag tränar fortfarande mycket, typ varje dag men det är bara för att jag gillar det och för att min kropp inte funkar utan den cirkulation. Allt stannar av och jag får ont i huvudet och mår så dåligt, så tränar bör jag annars dör jag.
Men så är det det här med maten. Och vinet. Och popcornen. Skärpning!
Sist jag vågade gå nära en våg, för typ en vecka sedan så gick siffrorna rakt i taket. 70, 3 kilo!
WTF!
Jag har ett kalas, ett party för mig själv om en månad och vägrar komma som en runt michielingubbe och möta upp mina gäster så nu är det SKÄRPNING!

Idag har jag sprungit en morgonrunda, inte särskilt lång utan typ 6000 steg och 30 pushups och 30 squats. Äter till lunch då det blir en grön smoothie med spenat, mynta, ingefära, banan, selleri. Ser ut som gift men slinker faktiskt ner och gör underverk.
INGEN alkohol.
INGA snacks.
Men grönsaksbiffar till middag.


Inga kommentarer: