söndag 17 augusti 2008

Helgen gick alldeles för fort...

Jag vet inte om jag har ätit lite för mycket. Kanske.
I fredags åt jag sedvanlig frukost och mellisar. Kvällsmat blev en musig fisksoppa, gott franskt bröd, ostar och vin. Efterrätt glass, maränger och chokladsås. Inga övermängder alltså.
Ont i halsen botades med en 50 minuter powerwalk.

(folk hemma på middag- avslutade kvällen med invigningen av dans- och teaterfestivalen. Spektakulär föreställning mitt i stan klockan 22.45. Sådär säger jag. Gäsp säger 4-åringen)

Lördagen, vanlig frukost, lunch kaffe och två franska mackor med ost och salami, ett digestive. Middag blev kyckling, lite potatis, sallad och två skivor vitlöksbröd. En halv flaska vin, ett litet glas whisky, kanske sju bitar godis, fem rutor mörk choklad. Ok trots allt. Ingen särskild motion, förutom promenad på landet.
Och så den där äppelpajen med lite glass till. Egna äpplen, jajamensan!

(På landet - åkte sjukt tidigt eftersom vi måste städa/röja väg ihop med grannarna. Väl ute var det magiskt, solen sken och det var sommar igen! Men trots detta badade vi inte, men vi plockade björnbär - mums. Något pucko satte igång och klippa gräset med någon djävulsmaskin klockan 19.30. Sicko!)

Söndag: en mil i morse, gick superfort och superbra- trots att jag glömt min Ipod hemma i stan. Det var så skönt!
Frukost, yoghurt, kruskakli och lite björnbär. Ett digestive och kaffe. Lunch äggomelett med lite bacon och ost.
Middag överbliven fisksoppa, lite parmesanost, ett glas vin (och ett halvt därtill), tre salta kex,, en fjärdedels halvliter glass, några maränger, pyttelite chokladsås. Cykling i snabbt tempo, typ 5-6 km.

( Hem igen på eftermiddagen, hämta 12-åringen som bondat med kompisarna istället för att vara med sin familj. Som straff fick hon vara barnvakt åt lillesyrran medan vi vuxna gottade oss åt en föreställning på cirkus - inte Cirkus, utan Kulturcirkus på dans- och teaterfestivalen. Bravo ropade vi. Men sena kvällen bör ägnas åt tentan som ska in om tre dagar. Varför, varför har jag inte börjat under sommaren....)

Jag känner mig lite svullen och inte skamsen, men jag upplever att jag ätit för mycket iallafall. Löjligt för det har jag inte.

Men imorgon är det hardcore igen. Joggin 06.30. Med Ipoden!

Inga kommentarer: