tisdag 26 augusti 2008

Diet baksmälla

Mannen sa häromdagen:
- Jag bara väntar på den dagen du bara säger "äh, jag skiter i att träna - få jag en bulle till"!
- Men pappa, det var ju så hon var förut. Nu skulle hon aldrig göra så, svarade 12-åringen snusförnuftigt.
De låter som mitt samvete. En del av mig säger lägg av, ta det lugnt, en muffins vore gott. Den andra säger nej, nej, nej, inga bullar, nej inget godis, ut o spring!

Idag blev det ett battle mellan dessa. Jag både förlorade och inte. Flippade ut lite, med betoning på lite. Orsaken är nog för lite protein, har inte fått i mig tillräckligt för att hålla suget borta vilket är ren lathet. Har inte fått tummen ur och handla kyckling, nötfärs och annat som kroppen behöver.
Okej, bekännelsedax:
Frukost: same
Mellis: grapefrukt och lite nötter
Lunch: miniportion av kålpudding. Ingen potatis, ingen sylt
Mellis 60 gram choklad och nötblandning! Nötter
Middag: kassler och potatispytt (potatis! så dumt!)
Mellis: två havreknäcke, en fullkornsskorpa och en bit fet dessert-mögel-ost.
Inget jag är stolt över, men då ska man komma ihåg att det enda som räddade mig från än mer godisinköp var att jag sprang på en granne i affären.
Motion: 45 min jogging, 1,5 varv i slottis.

Inga kommentarer: