torsdag 21 augusti 2008

Mätt!

Jag är stoppmätt. Hittade ett recept på en GI-site och testade det. Gott? Njae - kanske lite. Kanske ännu mer om man modiefierar receptet lite. Men helt ok, och mätt blev man. Fast egentligen äter jag inte kassler. Eller spenat.
Här är det: Gratinerad kassler med spenat
Portioner: 4
500 g benfri kassler
2 pkt frusen bladspenat
4 tomater
2 pkt Keldas Ostsås/Ädelostsås
basilika
Sätt på ugnen på ca 200°.
Tina upp spenaten och stek upp den lätt för att få bort så mycket vatten som möjligt. Täck botten av en ugnfast glasform med spenaten. Skär upp kasslern i skivor så att de räcker att fylla formen. Bräck dem lätt på varje sida. Lägg kasslern ovanpå spenaten (typ i 2 rader, så får de plats).
Skär tomaterna i halvtjocka skivor och stek upp dem och lägg dem sedan på kassler. Försök fördela tomaterna över alla kasslerbitarna.
Häll nu över ostsåsen så att det täcker över allt. Strö över basilikan över ostsåsen efter smak. Ställ in formen i mitten av ugnen. Gratinera i cirka 15-20 min. Servera som det är med en god enkel salla

Frukost: same
Lunch: sushi 2 maki och tre vanliga - åt bara lite ris
Mellis: en apelsin & nötter
Middag: se ovan

Motion: nada.

Tvungen att fira mej själv med ett glas vin - dagen avlöpte fint. Men det här halvdagarna med MASSOR av information är tuffa. Lite kul att släppa bomben att jag har sagt upp mig. Pratade med det nya jobbet - ska bli jätte-jättekul!

Inga kommentarer: