tisdag 12 augusti 2008

Det går bra nu!

Ja, det gör det verkligen! Jag har haft semester och HAR INTE flubbat till mig. Igår var första jobbdagen och då passade jag på att väga mig: 65,8 kg. Heja! Det är ju bättre än vad det var INNAN semestern.
Så vad är hemligheten? Lite fix och trix med sommarhus, trädgård (fast bara lite trädgårdsarbete..), promenader ned till vattnet, massor av badning. Dessutom har jag faktiskt joggat varannan eller t o m varje dag. Ibland en mil, ibland 8 km och ibland 3, 5 km - då tillsammans med 12-åringen som jag försöker få igång.
Maten och allt det där andra som slinker ned har det också gått ganska bra med. Jag är mycket mycket mer medveten om vad jag äter. Inte heller är jag fixerad vid godsaker utan kan låta det passera. En gång freakade jag ut totalt; jag var ensam hemma och funderade på att slå till på en Ben & Jerry ( New York Chunk - som är sjuuuukt god) men jag sansade mig och köpte en halvliter glass, gjorde chokladsås på fusk-socker, hade maränger och några jordnötter. Mumsigt, men jag slängde ungefär halva glassen.

Just nu kör jag GI - har hittat en kanonsida med bra recept och en färdig två veckors meny. Jag ska länka den någon dag...
Måndag: onaka, kruskakli,linfrö och linfröolja + ett kokt ägg. Två mellanmål bestående av ett kokt ägg. Lunch makrillburk. Middag en tortillapizza med getost + sallad.
Motion: slottskogen x 1,5 varv ( = 45 minuter jogging i mellantempo)
Tisdag: onaka, kruskakli, linfrö, linfröolja. Mellis I lite minikeso och några nötter och tranbär. Mellis II en handfull nötter och tranbär. Middag: lax, broccoli och råris. Motion slottskogen x 1,5 varv.

Inga kommentarer: