söndag 2 mars 2008

Rekord!

Japp, jag förbättrar min tid på en mil hela tiden. Nu är jag nere på 57 minuter på 10 km. Heja mig!
Men det är också först nu jag börjar inse vilken prestation det är att göra en mil på 45 minuter. Läste för några år sedan att kungen (och jag som är stenhård anti-rojalist!) gjorde en mil just 45 minuter. Då förstod jag inte vad det innebar, men nu flåsade på 57 minuter så förstår jag ett och annat.
Så då kanske mitt mål ska bli att bräcka honom. Ja, någon gång vill jag göra en mil på 44 minuter. Om det nu är ett rimligt mål av en tant som börjar jogga vid fyrtio års ålder. Mitt mål är iallafall att försöka - det är kul att jogga och tävla mot sig själv.

Helgen har varit ok.
Fredag lite vin och after work. Väl hemma en toast + sallad + popcorn. Dagen firades med en lunch bestående av soppa.
Ingen motion. Istället blev det Röhsska med en visning av Wingårdhs. Så bra! Gå och se om ni är i krokarna.
Lördag, dagen ok. Lite cykling, lunch grönsaker wokade, en latte på stan. Träning 60 minuter på cykel. Kvällen firades rejält; ryggbiff och rotsaker i ugn och till detta vårt favoritvin "chateau neuf de pap 2003". Hallelulja så gott! Sen fortsatte firande med melodifestival och smågodis. Supermums.
Söndag, en mil, omelett till lunch + sallad, 2 singoallakex, äcklig bbpaj och lightglass (pckså mysko och äcklig), grönsakssoppa och två halvor "polar extreme" med skinka och ost. Lite pistagenötter och lite vin.

Inga kommentarer: