onsdag 5 mars 2008

Aj! Jag och Maurice Gibb

I måndagskväll kände jag ett tag "ta bort mig - jag vill inte vara med längre!".
Redan klockan tre fick jag gå hem från jobbet för att magen gjorde så ont. Då visste jag inte att jag hade en helvetskväll med tarmvred som väntade.Det gör f-r-u-k-t-a-n-s-v-ä-r-t ont. Så jag var väck hela eftermiddagen och kvällen. Det är ett otroligt allvarligt tillstånd och man kan dö om det går för långt...Maurice Gibb dog i det för några år sedan. En annan gång när jag fick ett anfall var helt hysteriskt! Med läkare, morfin och kaos. Fick ligga ett dygn på intensiven.
Mat: onaka med kruskakli, lite potatissoppa till lunch, en banan.
Motion: ett tufft aerobic-pass som jag hann med innan det slog till.

Tisdag; ett under att jag stod på benen. Men jag var löjligt svag, ändå bet jag ihop och mixade en smoothie för att få energi nog att komma igång - cykla till dagis, cykla till jobbet och ut och hålla föredrag. Dagen slutade inte förrän 21 på kvällen. Hade fortfarande lite känningar av tarmvred.
Mat: smoothie, en liten päronsplitt, en skorpa, en muffins, en burk sardiner, ett päron
Motion: vardagscykling

Onsdag. Fortfarande lite ont i magen. Kommer att söka läkare imorgon om det inte är ok.
Mat: smoothie, liten paj, en bit macka, lite kokt potatis och vit foliefisk.
Motion: kanske motionscykling? Kanske är det bra för magen?

Inga kommentarer: