torsdag 6 mars 2008

Curry-nam-nam

Idag gjorde jag en himmelskt god kycklinggryta som var hyper-dypersmal. Jag freestylade en del men utgick från ett VV-recept. Sjud upp kyckling, champinjoner (färska!), purjolök i lite rapsolja, krydda med curry, spiskummin, paprika, lite soja och lite tomatpure och en hönsbuljong. Späd med en kelda, så mager som man nu tycker, och vatten. Salta lite, på med locket - ja just det ett tärnat äpple i också för sötman. Småputtra medan riset (ekologiskt basmati) kokar. Mums sa barn och man och slevade i sig!

Hur går det med mina urvridna tarmar? Bättre och bättre. Äter lite och smart. Jag hoppas och tror att det går vägen. Fick höra från en läkarvän att man är världsledande på Sahlgrenska på att fixa detta, så en remiss väntar mig inom kort. Puh!
Mat: smoothie, några smågodisar (snickers), ett päron, en avokado och ett par oliver och så lite kycklinggryta och ris,
Motion: en joggingtur - kanske 6-7 km ute. Kroppen är rejält trött och sleten, men det var skönt iallafall.

Inga kommentarer: