onsdag 19 mars 2008

Ska jag vara glad eller deppig?

65, 3 kilo
Gör det mig nöjd med mig själv eller blir jag frustrerad. Jag vet ärligt inte.
Å ena sidan åt jag en massa skit på resan till Stockholm, och det gav inget negativt resultat. Å andra sidan händer det ju ingenting alls när jag tränar hårt och äter lite.
Lite konstigt. Min kropp vill något annat än jag verkar det som. Kroppen har liksom stannat här. Men jag vill faktiskt ner några kilo till, jag vill bli lite smalare. Framförallt vill jag bli lättare så att kroppen och lederna inte har det lika tungt i joggingspåret. 65 kilo till 168 cm är inte tjock. Men jag vill - vill - VILL ned till 60 kilo.
Men hur sjutton ska jag fixa det?

Tisdagens input:
frukost - samma som alltid, lunch halv portion pasta med köttfärsås och vitkålssallad, samma till middag. Mellanmål äpple, banan och en apelsin utspritt över dagen. Fyra godisbitar som en affär bjöd på. En nästan hel chokladmuffins (ångrar det djupt och den var faen inte ens god!)
Ingen motion förutom cykling till jobb, kurser och dagis. Tisdagar finns ingen plats för träning alls, jag har 12 timmars dagar med kurs och jobb.

Dagens input:
frukost, lunch 1 avokado, 2 skivor rökt skinka, tomat, sallad. middag en supermumsig ugnsbakad färsk lax med lite ris och broccoli och blomkål. Några minttabletter. Usch, ett glas vitt vin också och en näve chasewnötter, pumpafrön.
Motion: på cykeln framför teven (om tio minuter)

Stolt över att jag skippade presenten med påskgodis på mötet imorgon. Hade jag köpt det så hade jag också ätit lite. Men det gjorde jag inte.
Besviken på att jag låter saker slinka ner i ren tanklöshet uppblandat med "det lilla är jag väl värd". Besviken på att jag återigen tar till mat och vin för tröst. Det är lite körigt på jobbet, med höga krav och sura minner från människor vilket gör att jag vill slappna av och unna mig saker. Får jobba med detta...Bort med det beteendet!

Inga kommentarer: