fredag 24 juni 2011

Kicka igång metabolismen

Det finns flera forskare och hälsogurus som förordar att man INTE ska äta mellanmål kontinuerligt under dagen. Jag är känner mig som ett levande exempel på detta. I så många år har jag gått omkring med några kilos övervikt, nu äntligen har det lossnat ordentligt och jag tror att svaret är flera.
- jag tränar något varje dag, promenad, joggning, gym. Vad som helst, bara jag inte blir sittande på en stol under hela min vakna tid. Vilket är förvånatsvärt lätt.
- jag äter mer proteiner
- jag äter inte socker alls
- jag är extremt lite mjöl om ens något

Men detta har jag gjort ända sedan årskiftet. Den förändring som tagit mig till dagens vikt 61,3 är jag inte äter mellanmål.
Och jag fastar en gång per veckan.
Så för mig funkar det att kicka igång metabolismen genom att ha uppehåll mellan måltiderna och inte fylla på jämt och ständigt. Helt enligt Colting och ett gäng forskare..

58 kilo here I come!

Inga kommentarer: