måndag 6 juni 2011

Fullständigt omotiverad och fet!

Fan, fan, fan. Jag är faktiskt inte alls i form rent motivationsmässigt just nu.
Tvärtom håller jag på att trappa upp mitt dåliga beetende.
Jag håller på att tappa kontrollen och jag måste fråga mig varför.
I lördags snodde jag fyra godisbitar från mina barn och det värsta var att när lillan hade gått och lagt sig, vittrade jag hennes godisskål och hittade en hiskelig sur långt godisband som jag slök med hull och hår.
Jag kan inte heller ta EN portion utan fortsätter att äta fast jag är mätt eller borde vara mätt. Går också ofta och kollar vad vi har och småäter lite här och lite där.

Jag är alltså en beroendepersonlighet. Vin dricker jag för ofta tex, något glas här och där eftersom man är så social och mycket händer hela tiden.

Ska försöka lägga upp dagens mat och dagens motion VARJE DAG för att ta tillbaka kontrollen.

Motion: joggat ca 1 mil.

Mat:
Frukost; två ägg med lite bacon och lök.
mellanmål kalkonskivor och melon (aja; socker i frukt!)
lumch, en avokado med rom & kesella
mellanmål, kalkonskivor, kesella med musli (aja, kolisar!)
äpple (aja!)
Middag, sallad och fläskkött (flintastek) samt broccoli med fetaost.
en folköl ( helt onödigt och sååååå dumt)

Inga kommentarer: