måndag 24 mars 2014

Näpp

Ingen vägning i fredags. Lite svårt då jag inte hade tillgång till en våg på jobbresan.
Men jag sprang på fredagmorgon, kändes långt och innehöll både Djurgårdsvyer och Gärdet. Men det bidde bara 8 km.

Lördag total vila. Kändes nästan lite spooky och jag var nog lite stingslig. På söndag fick jag en solig och härlig PW på 6-7 km med den nya vanan - att lyssna på AlexoSigge pod. Den är sällan särskilt bra och denna version var rent av usel. (ja, varför lyssnar jag...brist på annat kanske?).

Idag är det 5:2 fasta. Eller som det blev förra veckan 6:1. När jag kör fasta så gör jag det ända ner i botten, äter INGET och dricker bara te/kaffe med på sin höjd en splash mjölk och kanske någon tesked kokosolja i. Spännande att se hur man reagerar! Det värsta är innan lunch, då brukar jag vara superhungrig, kanske för att jag tränat på morgonen (en mil på löpband) och imorgon kanske jag blir galet hungrig eftersom jag tänker köra på morgonen också och äta först till lunch.
Fungerar bättre än vad jag trodde, men jag vet inte om jag pallar att göra det två dagar i veckan. Kanske borde man köra "hardcore" med fasta från söndag middag - tisdag lunch och sedan köra en dag lite mer normal-light med 500 kalorier på onsdag eller torsdag?
Ska testa detta i veckan tror jag.

Inga kommentarer: