torsdag 20 mars 2014

Lite tungt

Varje gång jag skriver i bloggen tänker jag innan "åh, varför går jag inte ner i vikt, jag tränar ju jämt och äter ingenting". Jag ser mig själv som ett offer för dålig ämnesomsättning men som offrar allt.
Men så tänker jag att jag ska vara sanningsenlig och funderar på vad jag ska skriva "när jag har ätit så lite"... och då trillar polletten ner.

Jag äter mer än vad jag tror. Jag dricker mer vin än jag tror . Jag tränar mindre än vad jag tror.

Sen finns det säkert folk som skulle vara magra som stickor med mina vanor, men jag är a) 40 plus och b) kroppen har vant sig.

Men det känns trögt. Jag borde ha en vit månad för jag tror ärligt talat att det är vinet som är boven. Jag är verkligen ingen alkoholist eller dricker mig full, men det är ETT glas här och där. På middagar, på afterwork, på restaurang. Titt som tätt. Den senaste veckan ett glas fredag, lördag, söndag, tisdag och onsdag. Det är så mycket att jag nästa skäms.
Och så vet jag att i kväll ska jobbet ut och äta och gå på teater. Vin? Ja säkert. Fredag och lördag säkerligen ett glas vin till maten.

Tänkvärt.

Utöver det funkar det mesta bra. Fasta måndag. Halvfasta onsdag. Bara bra mat i övrigt.
Tränat alla dagar utom onsdag.

Inga kommentarer: