tisdag 10 juni 2008

Halvbra...men aldrig riktigt toppen

Jag känner att det kryper i kroppen...vet inte om det är sommaren eller vad det nu kan vara som kräver något av mig. Det känns som en spänning i kroppen, lite som inför tonårens sommarlov. Diffust, lite knöligt men det känns som ett äventyr väntar bakom knuten...

Idag är det cykling som väntar på schemat. 60 minuter tänkte jag nog klämma in med. Igår joggade jag - nä jag sprang banne mig, långt och fort. I söndags cyklade jag 40 minuter. I lördags sprang jag en mil + lite till. Har äntligen hittat en okej slinga att springa på landet.

Men så såg jag mig på bilder från en jobbresa, jag kände mig ganska vacker och blev uppvaktad av en riktig snygg karl. Men så ser man bilderna som en kollega tog....Hjälp en tant, halvfet och lite knöliga armar och knöliga ben..!
Jag är faktiskt sjukt trött på att vara lite småfet. Nu får det vara nog med fettisen.
Ja, jag tränar. Men inte så hårt som jag skulle kunna. Ja, jag äter hyfsat. Men inte så bra som jag skulle kunna, Nästan varje dag ser jag igenom fingrarna och äter något litet för mycket. Igår åt jag en bit tårta. Idag åt jag en liten brödskiva (halv) med en bit brieost på + lite glass. Så här är det nog varje dag.

Kanske är det dags att jag verkligen lägger i överväxeln och tar de här jävla skit-kilona som sitter som berget.
Jag måste lägga upp en plan.
Återkommer!

Inga kommentarer: