lördag 21 juni 2008

Favorit i repris

Göteborgsvarvet färdigsprunget klockan nio på morognen på midsommardagen! Det ni!
Det låter som om jag är helt knäpp, men det känns faktiskt väldigt bra. Vi var på fest igår (midsommarafton) men jag tog det lugnt med alkoholen och lade mig hyfsat så imorse när jag tog en liten joggingtur flög springdjälvulen i mig...hehe... Jag sprang i slottskogen och följde de blå linjerna som markerar varvet (som är kvar sedan i maj) jag kände mig pigg i benen så jag tänkte springa till Älvsborgsbron iallafall och så följde jag blå linjerna mot bron. Men när jag var i närheten av bron kändes det så pass bra att jag gjorde en deal med mig själv; om vägarbetet var borta på högersidan av bron så att man kunde springa på rätt sida skulle jag fortsätta. Inget vägarbete på bron - så jag fortsatte...Det enda jag sprang annorlunda från banan var att jag inte tog varvet runt Posedion på Avenyn, kändes löjligt, och istället för slutspurten in i slottskogen igen avbröt jag vid Skanstorget och sprang hem. Men å andra sidan började mitt Göteborgsvarv hemma också, lika långt från start/mål.
Det var verkligen annorlunda idag jämfört med 17 maj. Det var helt tomt ute, molnigt och blåsigt. Funkade för mig! Och fort gick det, 1 timme och 45 minuter!
Oj, vad nöjd jag känner mig!

Och jag sprang också igår och dagen innan. Onsdagens springtur var väl värst ändå- jag vaknade 5.45,lät bli att tänka eller känna och sprang ut trots att det regnade småspik.

Men något jag inte är nöjd med är min vikt. Jag väger mer än på länge 67 kg exakt. Suck....Måste börja deffa bort fettet, är så trött på fluffet som täcker min kropp. Men frågan är om man orkar träna hårt och banta? Hur ska man då gå till väga?
Det får bli nästa sak att ta tag i.

Inga kommentarer: