torsdag 29 september 2011

Så. NU räcker det.

Sakta men säkert har jag flyttat på mina gränser om vad som är ok att äta.
Helt plötsligt satt jag ikväll och hade satt in mig en HEL chokladkaka, en sån med mörk choklad och ingefära som väger säkert 200 gram. Efter två rutor var jag egentligen nöjd, men så fick jag tillbaka samma gamla tankar igen: det är lika bra att jag äter upp hela, så är jag av med den och så börjar jag banta IMORGON.
Hmm.
Tillbaka till ruta ett?
Jag är stressad i livet just nu och APSUR över att jag faller bakåt i ätvanor och motionsvanor. Så det är bara att bestämma sig; vilka är uppoffringar är jag beredd att ta?
Och ställa frågorna: Vill jag bli fet igen? Varför äter jag igen? Vad ligger bakom den här dippen?

Så nu är det så här:
Imorgon äter jag smoothiefrukost.
Sen äter jag fisksoppa till lunch.
Sen äter jag buljong till middag.
Därimellan slurpar jag i mig plommonjuice och några koffeintabletter.

På lördag samma (fisksoppan är utbytbar dock). Och söndag.

På måndag börjar jag med DUKAN; dvs BARA PROTEINER!
Ägg, kalkon, kyckling, kesella.
På onsdag får jag äta proteiner + mejeriprodukter.

Sockret ska bort bort bort. Alkoholen ska bort bort bort.

Inga kommentarer: