onsdag 5 augusti 2009

Hoppsan vad fel det blev!


Försöker sköta mig snyggt; frukt är godis, bla bla bla. Men gudarna ska veta att det inte är lätt just nu, känner mig lite deppig av att semestern snart är slut och att vädret har varit så kinkigt. Man tror ju gärna att man ska bli lite gladare om man doppar huvudet i en Ben & Jerry förpackning, men vi tjockisar vet så väl att det inte fungerar. Egentligen.
Nå, så man kämpar på och försöker göra de där bra valen. Igår åkte lilltjejen och jag till landet, på vägen stannade vi till i Sveriges bästa affär ( helt objektivt, jag lovar) ICA i Stenungsund där vi stod länge och väl i delidisken och köpte braaaaa saker.
Väl hemma mumsade jag i mig mitt GI-revbenspjäll och på kvällen när jag ska skriva in vad jag ätit så ser jag till min fasa att revbenspjäll är likvärdiga med en pizza - om inte värre- gällande kaloriinnehåll.
Ooops! Det braiga var att jag åt sallad till dem och var dessutom så stoppmätt efteråt att jag absolut inte var sugen på något annat...
Ps. Idag lyser solen, hurra!

2 kommentarer:

MassageLotta sa...

Fasen att man kan lura sig så, har gjort det samma...
Men gott vad det eller hur??

Maribella sa...

Ja, det är inte alltid saker och ting är som de verkar!
Hoppas du njöt ordentligt!!
Kram