fredag 31 juli 2009

Nyttigt godis!


Är det fler än jag som blir påverkad av den här gråa massan som man kallar sommaren 2009? Fy så trist väder det har varit här på västkusten. Kanske var det korkat, naivt eller osvenskt (välj valfritt adjektiv) att tro att man kunde fixa en bra sommar med häng i ett sommarhus -vilket naturligtvis bygger på bra väder.
En veckas semester kvar och det känns som om det lika gärna kan kvitta. Jag har - nåja falsk - ischias vilket gör träning omöjlig, regnet skvalar ner, familjen är så där irriterad. Men för att dela med mig av en bra grej så har jag hittat den ultimata belöningen, godsaken, trösten, kvällsmyset = en halv melon. Perfekt när man vill frossa i något gott utan att gå upp nämnvärt.
1. Man stoppar in en melon i kylen.
2. Den kylda melonen halveras ( som en grape)
3. Gröp ur kärnorna.
4. Mumsa direkt med en sked.

3 kommentarer:

sara sa...

Jaa, blä för det här vädret! Och yepp yepp yepp jag håller med! MELON ÄR SÅ GOTT!!!

Maribella sa...

Vädret suger verkligen!! Men du är duktig, för hur mycket jag än försöker så....frukt är INTE godis!
Kram

MassageLotta sa...

Ja fya vilket trist väder....hoppas det blir bättre nästa år, då jag har sen...
Meloner är toppen goda, ojja mej...

men falsk ischias, vad är det??

Kram