tisdag 25 februari 2014

Nya jeans till en kurvig tjej


Kurviga tjejer kräver exakt rät jeans, annars ser vi ut som stoppade korvar.
Mina favoritjeans är LEE Scarlett och jag har ett gäng i olika tvättar & färger. De enda jag numera kommer i är de mellanblå i stretch.
Lite trist att alltid ha samma jeans så medan jag joggar och står i så tänkte jag köpa ett par budgetjeans att ha så länge, medan jag krymper, och sprang då in på Lindex, där jag hittade ett par  mellanblå Slim High i storlek 28. Vilket kap!!! Jag har haft på mig dem idag och bara älskar dem!!!! Och just nu 100 kronor rabatt..




Morgonträning, check (7,5 km på 44 minuter, inte tokdåligt men inte heller tokbra). Sedan körde jag standard frukost Onaka (bra bakterier för magen = mindre sjukdomar ) Kesella och lite linfrön, solroskärnor, kokos, en banan. Lunchen blev två ägg och ett knäckebröd.  Middag: delade på en yakanaki med ris med dottern på en asiatisk restaurang (okej, en liten liten vårrulle slank ner också).

Dagens prestation: under jobbmöte fikade alla utom jag på en stor fet bullkrans. På eftermiddagen frestades det med tårta. Rak i ryggen gick jag förbi och tog ett äpple istället.


Inga kommentarer: