fredag 7 september 2012

upp och ner

Igår vägde jag 66,6 kilo imorse vägde jag 66,9- under 67 iallafall. Har kört periodisk fasta hela veckan. Ganska skönt att skippa frukost eftersom det är tight på morgonen. Istället tar jag en kaffe på jobbet, lite mellanmjälk och en stor kaffe och nu har jag också adderat kokosfet, en matsked cirka. Den äter jag en proeinlunch typ 2 ägg och något till- avocado eller hallomi eller kyckling är nog det stående receptet denna vecka, middag ganska lika kanske blomkål eller broccoli också. Tränat tre dagar av fem, inte så bra kanske. Men vafan, jag är ensamstående med krävande heltidsjobb...cykling 1 timme, jogging 5 km, gym med både kondition och styrka. Roligt när åttaåringen vid middagen sa "kolla mamma" och pekade på min arm, och jag kollade "ja, det är blodådror där i armvecket" "nej mamma, du har en muskelbulle på armen, värsta musklerna". hehe! Det tar sig. Men nu i helgen är det värsta festen. Ska försöka undvika kollisar och socker!

Inga kommentarer: