måndag 4 maj 2009

Ny sorts medicin?


Visst är det svårt att hålla igen på helgerna... Alltför mycket la dolce vita är förknippat med mat. Men det gick ok. Jag körde en ny variant i lördags, familjen fick pasta och jag tog strimlad zuccini (som man häller kokt vatten över) som substitut. Rekommenderas varmt! Åt massor av sallad. Godis i form av mörk choklad bidde det också. Jodå, vintanten fick i sig två glas vin under helgen sammanlagt. I lördags var jag ute och sprang, inte joggade!, min långa runda på Orust ( någonstans i trakten 1,4 mil) och det kändes skitbra - ända tills natten. Nästa dag (läs söndag) var jag sjuk, frossa, ont i huvudet och naturligtvis ont i halsen. Helt under isen.
Så under isen att jag regrederade totalt! Så pass att prasslet av en godispåse var det enda som kunde kurera mig!:-)
Idag kände jag mig fortfarande kass men jag släpade mig till jobbet för en enda lång mötesdag. Men jag behövde all energi jag kunde finna vilket blev 1 fralla samt en halv fralla, samt en chokladmuffins. Lunch = tomatsoppa. Middag = broccolisoppa.

Imorgon
Cykla 12 km, soppa till middag, kycklingfile till lunch. Och tänk om jag är ok så att jag kunde träna?

3 kommentarer:

Maribella sa...

Men, fan vad du är duktig!!
Springa så LÅNGT!?!?
Inte konstigt att kroppen sa ifrån...
Hoppas du är ok imorgon så att din träning blir av!
Kram

Anneli sa...

Visst är det konstigt vilka underverk man tror att en påse godis kan göra då man är sjuk. Fast vem vet, det kanske den gör ;D

MassageLotta sa...

Men kära vän, sjuk igen...mmmm inte bra....men att springa så långt, det är ju helt kanon...hejja dig...
Nu måste du tänka dig frisk och dricka goa örtter med kafter i..
Kram ..