måndag 18 juli 2011

joooodå


Jag tränar som en galning. 40-års kris, jamenvisst! Men det är bra att träna och hela familjen är involverad halvtid åtminstone. Vi går på gym var eller varannan dag, ett snabbt men effektivt pass på kanske 45-60 minuter innan vi hittar på något annat den dagen. Lilltjejen får kolla på film i barnrummet = hon nöjd. Tonårsdottern får sova länge hemma = nöjd.
Dessutom springer jag nästan varje dag, springer jag inte så är det en PW som gäller. Har börjat med intervallpass på gymmet där jag kör 15 km/h varvat med 12 km/h. Sist så sprang jag två kilometer på 9 minuter, inte dåligt alls.

Äter fortfarande hysteriskt bra. Som igår: efter morgonträningen åt jag två ägg medan resten av familjen käkade på Subway och McDonalds. När resten av familjen mumsade snask på bio tuggade jag tuggummi. När vi sedan hade middag för vänner åt jag vitkål istället för pasta och kesella med blåbär istället för blåbärspaj och glass. Så det fungerar bra.

Men går ned i vikt, nepp inte alls. Men jag går heller inte upp i vikt och jag samlar på mig bra med muskler inför deffningen som kommer i höst. Mer muskler och mindre fett är det som gäller.I höst ska jag klara att gå ned till 58 kg och ha en maxvikt på 60.
Målet är också att klara 45 på en mil (fixar väl 52 nu, utan att dö) och 30 armhävningar (är uppe i 20 som max nu!) och 5 chinups ( klarar 0 nu).

Inga kommentarer: