måndag 14 juni 2010

Helgen blev ändå hyfsad

Helger och fest är svårt när man vill går ned i vikt och är lite beroende av att räkna poäng. Men jag tycker ändå att jag lyckades ganska bra. Fredagen blev ok med lite vin, grönsaker med dipp, sushi till lunch och lite popcorn. Lördagen laddade jag bra inför fest på kvällen, jag åt vanlig 4,5 p frukost och sedan åt jag bara en banan och tomatsoppa. Och sprang 11 km!!! På festen blev det ändå inte särskilt mycket mat, men någon drink och vin. Sedan kom den stora bedriften: söndag och lite små-bakfull. Men även det testet gick bra, mina synder blev 2 riskakor, några rutor mörk choklad, tre godisbitar, några få nötter, lite lite glass. ja, just det en liten chokladmuffins också. Men jag känner mig faktiskt nöjd för jag var vrålhungrig och sugen på precis allt.

Och nu är jag som vanligt på en j-a konferens och det är sååååå svårt. Jag vill bara gå ut och köpa massor av godsaker på kvällarna!!! Men jag har köpt bubbelvatten, kul va?

Inga kommentarer: