söndag 30 maj 2010

Grattis på mig själv och alla andra mammor

En teckning och ett sms får man väl vara nöjd med som morsdagsgåvor, eller hur?
Helgen var lite småtuff då jag nästan alltid har gett mig själv carte blanc under helgerna även när jag gått på diet. Nu försökte jag vara lite extra noggrann och då skippa allt det där jag brukar sätta i mig under helgerna. Inget godis (nästan; några få bitar slank faktiskt ned när lilltjejen ratade fyra bitar i påsen) och inga popcorn, chips, bullar eller annat helglyx. Men samtidigt har jag unnat mig vin både i fredags och lördags, god mat i två dagar och idag gjorde jag en superlight bläbärskaka och hade lite lite light glass till den.

Okej - nästa vecka nu då:
Fyra träningar jogging eller gym.
Torsdag - fredag är det konferens och då har jag svårt att låta bli allt gott. Säkert är det vin på torsdag kväll.
Min taktik är att bara äta det nyttiga på tallricken: kött och grönsaker. Om jag absolut inte kan stå emot fika/godis eller vad det kan vara ska jag bara äta HALVA! Och bara dricka ETT glas vin. Och försöka träna båda dagarna.
Måste alltså väga mig redan på onsdag denna veckan, för jag åker direkt till landet från konferensen. Utan att passera gå ( vv).

Inga kommentarer: