torsdag 20 maj 2010

Fram och tillbaka

Som vanligt ramlade jag i fällan. Så fort jag touchar 64 kg så händer det något. Måste vara något djupt psykologiskt som gör att jag inte vill-kan-tillåter- mig själv att gå ned i vikt. Tvärtom börjar jag alltid äta en massa.
Så även denna gång. Vips så vägde jag 68 kg.
ARRRGGGGHHHH!
Nu är mitt BMI uppe i 24. Det är inte ok. Jag vill faktiskt väga 60 kilo. Helst 58 kilo. Då mår jag bra och kan ha de kläder jag vill ha och orkar gå i högklackat.

Och då ska man veta att jag inte har frossat. Och jag har joggat en hel del. Jag måste ha världens sämsta ämnesomsättning!
Jag äter så lite kolhyderater så att idag var det en san plåga att jogga, det var så tungt att det nästan inte gick

Nåväl. Nu funderar jag på att köra viktväktarna ett tag och fortsätta jogga tre-fyra gånger i veckan.

Kanske blir jag månadsmedlem imorgon och kör på. Får alltid lite panikkänslor innan, herregud ska jag förbjuda mig själv en massa saker, men jag ska försöka tänka såsom jag gjorde sist; att allt är tillåtet men inte alltid!
Och att jag är stenhård med att räkna mina poäng.

Viktväktare here I come. kl 10 i morgon.

Inga kommentarer: