söndag 2 november 2008

Det funkar!

Jag börjar komma tillbaka i form igen. Usch, det har verkligen varit jobbigt! Bytet av jobbet var skittufft och inte alls så roligt som jag trodde. Magen skrämde skiten ur mig, före detta cancerpatient som jag är. Ingen skoj höst med andra ord!
Men jag valde ett gym med största omsorg vilket jag är så glad för! Jag trivs där!
Så jag började träna häromdagen på gymmet, två gånger har det blivit hitills med samma upplägg: 20 min powerstep, 20 min jogging, 20 min intensiv styrketräning (torsdag-fredag). Lördagen en skön morgonpromenad på 45 minuter. Idag sprang jag en mil i Skatås, det var tufft men jag tog den på 60 minuter exakt. Inte lika bra som i våras när jag tog den som bäst på 53 minuter eller halvmaran: 1.55. Men snart är jag där igen!
Veckan ska ägnas åt motion igen!
Måndag: gym intro + lite kondition, kanske 30 minuter
Tisdag: cykling 50 min +
Onsdag: kombat på gymet
Torsdag: vila!
Fredag: spinning på gymet - premiär på spinning!
Lördag: ev. jogging igen.
Söndag: vila!

Så nu kör vi så det ryker!

Inga kommentarer: