måndag 10 november 2008

Cykling till jobbet - framför teven


Ingen har väl undgått skitvädret därute. Så mot min vilja åkte jag spårvagn till jobbet. Då blev det till att cykla framför teven som erbjöd Halalteve (som var ganska hjärndött och amatörmässigt att när det smögs in något intelligent kommentar från slöjdbruttorna hoppade jag till där på min cykel) och något sorgligt på TV 24 om folk som har en utmätt tid pga sjukdomar. En hel timme och 680 kalorier senare är jag piggare än på hela dagen.
Helgen var lite för kalasig för att jag skulle komma iväg och träna. Dålig ursäkt, jag vet. Men först var jag lite bakis i lördags och var tvungen att springa ned till stan för att köpa 40-års presenten jag borde ha köpt för veckor sedan. Sedan var det ju barnvaktsöverlämning och fix och sen kalas. På söndagen hade jag verkligen en ambition att springa milen - jag höll mig långt ifrån den fria baren på festen - men så var barna ledsna över att jag har varit borta så mycket och mannen ville komma iväg till badhuset snabbt och där plaskade vi och sen var det fars-dag middag.
Ska verkligen försöka träna på hotellet i Stockholm. Någon halvtimme borde man väl få över..Men enligt schemat kör vi från 10 - 22 under besöket...Vi får la se...
I värsta fall blir det inte träning förrän på fredag morgon...
Mat: spenat, tomat och kassler till lunch, päron + clementin till mellanmål, broccolisoppa med parmesanost och tre ryvita till middag.

PS. Spinningen var helt ok!

Inga kommentarer: