torsdag 29 maj 2008

Lite för lite spring i bena

Idag kom jag äntligen ut igen. Efter tre bullbitar - jag vet inte vad som hände på jobbet när jag slevade i mig bit efter bit - var jag uppstoppad som en Michellinigubbe. Så den enda lösningen var att ignorerar temperaturmätaren som visade 22 grader trots att klockan var närmare sex på kvällen. Sen bara sprang jag.
Vet inte riktigt hur långt men jag var iallafall ute i 50 -55 minuter och var rejält röd i ansiktet. Värme eller träning?

Annars har jag väl ätit lite si och så. Något strunt har väl åkt ned.. I går käkade jag hemmagjord mousakka utan kolhyderater till lunch och grillad lax med sallad till middag. Det som slank med var lite gelegrodor som låg i en skål på jobbet, en halv glass (mjukglass), och ett glas vin. Hmmm. Dagen innan käkade jag världens fetaste pastasallad som jag köpte på stan, men det positiva var att jag åt halva till lunch och halva till middagen. Skräpet förutom vitlöksoljan i salladen bestod i..hm. minns inte, kanske var det inget iallafall?
Idag har jag ätit lax med sallad till lunch och till middag två varma toast och sallad med avokado. Och ja, ett glas vin kom där ja.
Faan vad jag har svårt att låta bli att njuta av livets goda....aaaarrrggghhh!

Inga kommentarer: