tisdag 15 april 2008

En åthutning funkar nästan alltid

Ja, jag blir ju nästan rädd för mig själv - när jag skäller och tjoar på mig själv. Så nu HAR jag skärpt mig. Jag har ätit nästan bra mån-tis och så joggade jag långt i måndags fast jag verkligen verkligen VERKLIGEN inte var sugen på det. Och idag dök mitt favoteveprogram upp på femman: Desperata hemmafruarna och det var jag ju tvungen att fira med något mumsigt att äta framför teven eller motionscykla framför teven. Jag var klok som en pudel och svingade mig upp. Det bidde 50 minuter i hyfsat tempo. Inte illa pinkat för att vara så slut och trött som jag känner mig nu.
Kanske har jag blivit klok på riktigt. Jag fattar att sockerruschen ger korta kickar med tung baksmälla och tung, trist träning ger ett piggare liv i stort. Heja mig igen!
Mat då?
Igår käkade jag tonfisksallad (hemmagjord, tonfisk i vatten och pyttelite olivolja på) beef borgaine till middag med 1 och en halv potatis till. Och banankaka, mums! Men det förstörde den nyttiga dagen. Och just det, ett glas vin slank ned. Aja!
Idag hade jag hemmagjord sallad med lite lite fetaost och olivolja och broccoli. Kvällens mat var någon mysko soppa som min man kokade ihop: typ grönsaker och chorizo i. Måste nog anses som väldigt nyttigt...3 geisha har jag lyckats snika åt mig också.

Inga kommentarer: