torsdag 1 oktober 2015

Kämpar på trots allt..

Igår hann jag inte att skriva. Kom ihåg det när jag låg i sängen vid tolvsnåret och precis skulle somna. Så jag gjorde en mental anteckning kring mat och motion och somnade sen fint.

Jag försöker verkligen att peppa upp mig nu, jag känner super-saggig, trist, grå och inte särskilt tjusig. Har inte vågat att väga mig men tror att det är ganska nära 70 kilo. Jag är lite ambivalent kring det där med vikt, å ena sidan vill jag ju bli smal, dvs gå ned i vikt, å andra sidan tänker jag att det är skitsamma hur mycket jag väger för jag vill bara vara frisk och rörlig. Och snygg helst. Men jag vet att man lättare håller sin vikt om man ställer sig på vågen en gång i veckan, det håller motivationen igång och man kan inte låtsas som det regnar när kläderna blir alltmer obekväma och trånga.

Så jag ska upp på vågen, inte just nu bara. Jag orkar inte se en siffra som är högre än 68 kilo. Så tung har jag ALDRIG varit!

Okej, även gårdagen var ok. Runt 1700 kalorier och så ett Cross-Fit pass från helvetet. Bra där.

Idag körde jag lite intervaller på löpband, jag hatar intervaller fast jag fattat att alla andra älskar det och att det är så fantastiskt bra. Jajaja, jag hör vad ni säger men det är skittrist. Kanske för att jag älskar att lyssna på musik och liksom spring-mediterar till musiken. När man gör intervaller måste man ju vara så fokuserad på det man gör, så man SPRINGER och glor på en klocka. Trist.
Men jag googlade på intervaller och fick något tips och vips så hade jag en variant som var helt ok.
3-2-1 kallar jag den. Det betydde att jag sprang i 10-10.5 tempo i 10 minuter. Sedan 13,5 tempo i 3 minuter och upprepade det tre gånger. Sedan sprang jag 14 i 2 minuter och upprepade det 2 gånger. Sedan tempo 15 en gång. Sedan nedrappning, vilket var jättekonstigt, för då ville min kropp inte alls springa i 10,5 tempo, utan var jättenöjd med 12 tempo. Nöjd, faktiskt.
Nåvål, jag hade inte tid att springa så länge efteråt för jag gick rakt in i ett yoga-pass på 60 minuter.  Men jag brände 350 kalorier och skrapade ihop ett pass på 5 km lite drygt.
Yoga är ju egentligen bara stretch tycker jag, men det var precis det jag var ute efter för att inte få bekymmer med höfterna.
Mat helt ok, vanlig sallad till lunch - fast det ser ut som inälvor på bilden.. ;.) Omkring 1700 kalorier igen.



Inga kommentarer: