torsdag 14 augusti 2014

Hoho!
Jag vägde mig inte på hela sommaren och kände mig så snygg och smal. Tills förra torsdagen när jag ställde mig på vågen och blinkade en gång, två gånger, tre gånger, gnuggade mig i ögonen och höll på att svimma. Jag vägde 69,7 kilo. Mer än jag har gjort sedan jag var gravid för 18 år sedan.
What?????
Så jag krisade ihop fullständigt och pratade sedan med min man som var mer förstående än vad jag någonsin hade kunnat tro. Han sa ungefär det jag innerst inne visste (utöver att jag faktiskt är snygg och attraktiv) att jag gjort för mycket samma samma samma.
Så nya given är ganska så strikt LCHF, bara vin/alkohol en gång per vecka och fasta måndagar och torsdagar. Och förändra träningen så att kroppen inte bara lunkar på sin mil om dagen, även om jag själv tycker att det är ganska så snabbt (55 min är det normala).
Så nu har jag varit strikt i några dagar. Fastat idag och petat i mig 187 kalorier. Det blev inget, inget, inget och sedan två tomater, lite spenat och pyttelite kyckling.
Idag väger jag redan 67,9 kilo. Målet är MARATHON i oktober och då vill jag väga iallafall 64 kilo och inte mer. Målvikten är trots allt 61 kilo, men vi får se om jag orkar hela vägen.


Inga kommentarer: