torsdag 15 augusti 2013

Uppdatering av första veckan med 5-2 dieten


Idag är det torsdag och veckan flyger fram. Första ångesten av att semestern är slut har dämpats något. Jag tror att jag fattar varför 5-2 dieten funkar så bra...Det är ju för att man faktiskt blir medveten om vad man stoppar i sig oavsett om det är en "fastedag" eller en "normaldag". Jag har legat på lågt kaloriantal bara av farten hela veckan. Måndag skulle bli fastedag, men det bröts av lite Thaimat på kvällen. Men kaloriantalet var garanterat bra mycket lägre än vad en normalmåndag skulle ha varit i mitt tidigare liv. Tisdag var fastedag, där jag låg bra under 500 kalorier. Onsdag var normaldag men jag åt väldigt lite ändå, lite kesella med bär på morgonen, lite blomkål till lunch och vegetariskt på kvällen, samt en jogging på lunchrasten på kanske 6-7 km. Och en kvällspromenad på kanske 3 km på kvällen. Lågt kaloriantal här också av bara farten. Idag är fastedag, jag kommer att äta en finncrisp med ett ägg till frukost-lunchen och spara de övriga 400 kalorierna till någon mumsig sallad i kväll. Men faran med mig är att jag lätt blir lite extremt duktig och sen pallar jag inte i längden. Då kanske den här metoden ändå är den bästa. Jag tänker mig att jag inte ska jogga eller träna de dagar då jag fastar. Återkommer med rapport! Dagen är nu avklarad rent matmässigt. Ett ägg + en stor Finncrisp, två äpplen, sallad (lite spenat, en tomat, 1/3 paprika, rödlök och en bit gurka och 4 sockerärtor) med ett ägg och några räkor. OCH ett halvt glas vin 0,5 dl...Räknar med totalt 100 + 120 + 250 + 40 = 510 kalorier... Hade kunnat bra mycket mer....men kan nöja mig med tanken att jag får göra det imorgon. Alltså äta!

Inga kommentarer: