tisdag 28 augusti 2012

kanske liiiiite bättre?

Sakta börjar jag ta tag i mig själv. Jag inser att jag FÖRST måste stabilisera blodsockret SEN dra ned på kalorierna. Kan jag lära mig detta en gång för alla? Detta innebär att jag äter LCHF fast inte så fett. När jag gör det så fungerar det att vara lite småhungrig och jag blir inte lika frestad/sugen. Och så behöver jag bara sluta tänka och istället bara leka Nike slogan "Just do it", typ lägga fram joggingkläderna på kvällen och gå på autopilot på morgonen.
Joggade ca 7 km i lördags. Cyklade motionscykel så att svetten sprutade i 50 min söndags. Måndag bara promenad på ca 30-40 min. Tisdag - idag alltså - joggade 45 min i bra tempo. i ett fantastiskt Malmö....
Och matmässigt är det över mina förväntningar...! Jag är på lyxkonferens där man proppar i alla godis, kakor, mackor och annat skit. Jag har inte tagit något! På hotellet fick jag chips och minibar, inget har kommit genom min mun. Järnladyn börjar skymta bakom valkarna igen. hurra!

Inga kommentarer: