tisdag 18 oktober 2011

uj uj uj

Nu är jag sjuk. Har ont i halsen, huvudet och är så frusen. Näe - det är inget bra alls.
Och det värsta är jag ändå måste stå upp och fixa allt eftersom mannen är på lång-jobb i långt-bortistan. Suck.
Angående motivation, jag är sugen på allt! Hungrig på allt. Men det har gått hyfsat iaf. Tror att det enda jag kan göra när jag har ätit förmycket under ett par dagar är att faktiskt äta alldeles för lite i några dagar. Mycket mycket lättare att ta väck överskottet på en gång. NU alltså! Fast det är jobbigt.

Lista på varför jag gör det:
- det bara handlar om att anstränga sig en kort tid för att nå mitt mål.
- jag vet att jag efter några dagar slutar att vara sugen på allt
- för att kunna använda alla nya jeans i storlek 27 & 28 som jag köpt
- för att kunna ha alla andra kläder i storlek small
- för att jag snart träffar min man och vill vara snygg då
- för att jag är värd att vara smal.

Vad hindrar mig?
- tillfälligt sötsug eller tillfälligt ont i huvudet som gör att jag inte tänker
- hjärnsläpp, där jag får för mig "att nu kan jag äta vad jag vill"
- alkohol, jag tappar omdömet av alkohol och dricker alldeles för ofta "bara ett glas vin"

Inga kommentarer: