söndag 2 oktober 2011

Fasta i dagarna tre

Jag klarade det! Men jag har nog inte gått ner - har inte kikat på vågen alls varken innan, under eller efter. Men jag har bara ätit hemmagjorda (förutom vid två tillfällen då det blev köpe-soppa) soppor och smoothies på light kesella och bär och en halv banan.
Det jag ville komma åt var att dra ned min tröskel, dvs att jag ska nöja mig med MINDRE och BÄTTRE belöningar. Alltså bli nöjd för en skiva kalkon eller ostbit igen. Jag hade sträckt ut mitt belöningssystem så mycket att jag faktiskt åt godis och glass vid något tillfälle.

I helgen jobbade jag med en festival och köpte MÄNGDER med godisar och chips och annat onyttigt som stått framför mig hela helget, men det var jag faktiskt inte sugen på. Istället var jag extremt sugen på kött.

Men imorgon är jag Dukan-dietare. Dvs; bara äta magra proteiner i två dagar. Ägg, ägg, ägg och kalkon, kyckling, nötfärs. Åh vad jag längtar!

Inga kommentarer: