tisdag 13 april 2010

Tanten ropar: jisses vad härligt!

Ja, visst är det super-duper-underbart-skönt med våren. All energi kommer tillbaka. Stackars oss nordbor som är tvungna (?) att stå ut i detta kalla mörker.
Det har ju gått ganska bra länge med motion och mat. Sen kom det en dipp runt påsk. Och jag hamnade i den där trista bantningsfällan: tanken på att jag ändå snart skulle börja banta på riktigt, typ i morgon och följdaktligen kunde jag äta precis vad jag ville, i vilka kvantiteter som helst. Efter påsken var jag som en fet sockerstinn gris.
Så nu är jag tillbaka i mitt braiga vanliga vardagsjag; äta lite i veckorna och vara mer förlåtande på helgerna. Och försöka träna! Som vanligt har jag ingen tid och alternativet står mellan riktigt tidiga joggingturer, typ 5.50 eller kvällspromenader(/jogging eller lyckan om jag lyckas få till en tur till gymet.
Dagens intag:
världens bästa frukost (yoghurt o kruskakli)
tnofiskröra (creme fraiche) och sallad
ett äpple
En ballerinakaka (ajabaja)
En fralla med bregott ( dubbelajabaja)
Ett glas vitt vin ( aja... men det var en utegrej på lokal)
En nypa chips, en nypa jordnötter ( se ovan)
En proteindrink med en banan
Motion blev en powerwalk på 45 minuter sent på kvällen.

Inga kommentarer: