söndag 25 april 2010

Ska man testa propoints kanske?

Min kropp är helt i obalans, jag är ständigt förkyld, har ont i huvudet och har ont i magen. Något är fel.
Jag prövar mig fram med mina egna små kurer.
Förra veckan gjorde jag en leverrening.
Min man tyckte att det var helt galet. En god vän som är läkare skrattade rått.
Men jag hade ont i det jag tror är gallan. Och gjorde - tvärtemot råden - kuren på söndag. Man ska ju göra det på en fredag eller lördag eller när man nu är ledig så att man kan gå på toa hela tiden. Själv prickade jag in en heldags konferens och fick springa på toan hela tiden. För ut kom - håll för ögonen nu om du är äckelmagad - gröna små "stenar" i massor. Gallstenar enligt sådana som Sanna Edhin.
Själva kuren kan väl egentligen liknas vid lavemang. Man häller i sig magnesiumsulfat dag 1, sju deceliter efter klockan 14 i två omgångar och en omgång på morgonen vid sju. Och innan man går och lägger sig dricker man en cocktail av olivolja, citron- och grapejuice. Sen händer det grejer....
Nåväl, jag har varit ganska kass i magen efter det. Och jag är verkligen INTE sugen på vin längre. Trots detta drack jag det två gånger under veckan - en kombination av socialt tryck och gammal vana .

Så nu i veckan önskar jag mig mer kurer. Det får en bli en klassiker med motion, mindre stress och bra snäll mat. Och kanske ett besök på viktväktarna för att testa propoints och få inspiration?

Inga kommentarer: