söndag 24 februari 2008

Peppad!

Ja, nu är jag peppad. 
Kroppen har börjat att "shape-up" och min tidigare tant-figur börjar nu blir en mer modern tjej-variant. Det är så härligt! 
Tycker att det funkar kanonbra att vara lite sträng och restriktiv med maten under veckorna (mina jobbarkompisar tycker nog att jag är dö-trist som sitter där med min lilla fullkornsskorpa när vi fikar och det vankas godsaker...). 
Sen kommer fredagen som är ett enda AH! med ett glas vin och popcorn eller grönsaker & dipp, och därefter kommer den kulinariska lördagen då jag slappnar av och äter lite vad jag vill - ofta blir det godis i stora lass. Oftast brukar jag äta väldigt lite frukost och lite lite lunch. Till middag blir det ju oftast smarriga middagar med vin och så tillsammans med vänner....Söndagen brukar vara ganska okej, lite lite lunch och sen tar vi en soppa och lite hemmagjord-light!- blåbärspaj med light glass.
 
Veckan som kommer blir tuff....mannen jobbar massor, jag har massor av jobbiga, ansträngande stora uppgifter varje dag på jobbet, dessutom ska en tenta ska in (jag pluggar halvtid) och så är det ju det vanliga köret med ungar, hämtning och ja ni vet. 
Puh. 
Tur är att veckorna går så hyper-snabbt numera, ibland känns det som om man tar ett stort andetag på söndagen och blåser ut samma andetag på fredag eftermiddag...

Inga kommentarer: