måndag 29 mars 2010

Påskmat - planering

Som alla andra bantande kvinnor fungerar jag allra bäst om jag får planera min mat och min motion. Då blir det inte det där glidande "bara en" "bara nu" och alla andra "bara" man har på lager.
Följande påskmat står på vårt bord
Pizza - tortillabröd, hemlagad fyllig tomatsås, ruccola, pyttelite ost och så serranoskinka.
Tunnbrödsrullar - tunnbröd, rökt lax, creme fraiche, avocado
Lamm med rotfrukter, något mumsigt recept på rätten i ugn.
Bakpotatis med creme fraiche och rom, sallad
Ägg, sill och lite annat som tillhör en traditionell påskmiddag.

Ja, sen var fantasin slut
Men tills dess ska vi äta:
Chili con carne med hemmakokta bönor - tisdag
Kyckling i rödcurry och kokosmjölk - onsdag

Jag får äta godis någon dag och ett glas vin då och då. Inget dåligt samvete under påsk alltså.
Däremot är det morgonpromenader som gäller, 45 minuter minst!

Efter påsk är det hardcore igen. Träna och dieta igen!

Inga kommentarer: