onsdag 16 juli 2008

Ont i knäet

Fick jag av alldeles för intensiv träning. Jag antar att jag fick löparknä - det gjorde iallafall väldigt ont. Det onda började när jag sprang i nedförsbackarna förra veckan. Sedan försökte jag springa två dagar senare men insåg att jag faktiskt kunde dra på mig permanenta skador. Så jag var en klok människa som trotsade springlusten i kroppen och gav knäet den vila den behövde.
I lördags tog jag en snabb powerwalk. Knäet var ok. I söndags powerwalkade jag igen och prövade att springa korta sträckor, kändes underbart. I måndags sprang jag lilla rundan - kanske tre-fyra kilometer, helt ok. Samma igår, då sprang jag lilla rundan fort fort, jätteskönt. Så nu är jag väl återställd då.
Ska försöka att inte springa för långt för ofta, men kanske att jag vågar mig på +milen någon gång i veckan här. Jag längtar faktiskt!

Å så har jag fått en nytt toppenjobb, yippie!

Inga kommentarer: