måndag 5 oktober 2009

Kravlar mig upp ur träsket igen!


Det går snabbt nerför så det gäller att man pratar med sig själv med sin allra strängaste röst:
- Vet hut! Vill du fläska omkring på Langkawi i en bikini om ett par månader? Va!!??
Så idag har jag varit lite kompledig vilket i praktiken har betytt lite jobb för jobbet och massor av jobb för hemmet. Men jag klämde i med en joggingtur trots att jag verkligen inte är på topp, liiiite ont i halsen osv osv osv... Men de nio kilometer jag sprang gick fin fint, mådde hundra gånger bättre efteråt. Sen fick jag också tid att se filmen "julia & julie"" som var sockersöt - på ett bra sätt - och fin, Meryl Streep var fantastisk som alltid. Nu måste man ju surfa in på verklighetens Julie´s blogg och gogogla upp Julia Child; författaren till boken "det goda franska köket". Efter filmen mådde jag ännu bättre!
Matmässigt blev det kanon. Vanlig Onaka till frukost, en power-smoothie till lunch, chili con carne till middag. Utan vin. ( det var den där stränga rösten igen...)

1 kommentar:

Chrissan sa...

Längtar tills jag orkar springa 9 km.;)