fredag 17 september 2010

Näe - efter förra helgens popcornsfest så...

kände jag att det var nog.
Jag hade börjat äta massor av popcorn - som säkert är ok i mindre mängder - varje fredag. Nedsköljt i vin. Efter en god middag. Och så fortsatte helgerna. En slags "åh, nu är det helg, då ska jag unna mig". Men jag fick så ont i magen av popcornen att det var nog.
På måndagen började jag med GI. På ett lunchmöte igår glömde jag bort det där med GI och hade plötsligt ätit ett halvt bröd till salladen. Jag satte det på misstagskontot. Fredagsmiddagen blev lax med sallad och ett- obs ETT - glas vin. Och så åt jag två skedar med glass, för syns skull (vi hade gäster). Det satt jag på vill-inte -tjata-om-min-nya-diet- konto.
Men ungarna tryckte i sig chips, men jag var inte ens sugen. Hurra!

Inga kommentarer: