torsdag 29 januari 2009

smyger igång så sakterligen..

Jag är fortfarande irriterande förkyld, bihålorna larvar sig. Kanske är det dags att krypa iväg till läkaren...iallafall.
Så jag börjar med vikten, träningen får komma när jag är frisk nog. På måndag kör jag efter viktväktarnas metod, points! Har fungerat för mig förr och jag gillar tanken på det här med att jag kan spara till helgen eller träna ihop fler poäng. Det gör också att jag inte äter och sen glömmer bort, nu ska allt jag stoppar i mig skrivas ned. Kanske äter jag inte så lite iallafall eller så äter jag fel saker?
Helgen blir en lätt avvänjning inför måndagen.
Idag har -eller ska jag ätit så här:
Frukost 4 P (onaka med kruskakli och en tsk olja)
Lunch 3 P (broccolisoppa med 30 vanlig fetaost)
Mellis 3.5 P (fruktsallad inkl. banan och 10 chasewnötter)
Middag 6 P ( currykyckling & råris)
Mellis te och en knäckemacka 1 P
Totalt 17,5 points. Jag ska äta 18 om dagen om jag inte tränar.
Kommer inte att skriva här och redogöra för maten, känns enklare att göra det i en liten skrivbok.
På söndag står jag på vågen och får då veta hur många kilon som ska bort.

Inga kommentarer: